House of Portraits Breng je bedrijf in beeld met een goed businessportret

Breng je bedrijf in beeld met een goed businessportret

Een goede eerste indruk. Dat is even belangrijk op je website en sociale media dan tijdens live contact. Investeer in een professionele portretfoto die bij je past en de stijl van jouw onderneming uitstraalt.

Als fotografen merken we dat ondernemingen worstelen met vragen en niet altijd meteen overstag gaan voor een online portretfoto. Enkele vragen die ondernemers stellen zijn:

  • ‘Hoeft dat wel om een foto van jezelf te laten zien?’
  • ‘Kan ik geen vakantiefoto plaatsen op mijn website?’
  • ‘Zal ik een selfie maken met mijn smartphone?’

Zakelijke portretfoto’s zijn zo belangrijk voor je profilering. Het geeft (potentiële) klanten informatie over jou en je bedrijf. Je businessportret is cruciaal, meer zelfs, het is je visitekaartje. Op LinkedIn is de profielfoto het meest bekeken onderdeel en ook op je website spreekt zo’n foto enorm aan.

Hoe neem je een goede professionele foto?

Plak een gezicht op je bedrijf

Klanten willen zaken doen met een persoon, en die visueel kunnen voorstellen. Een businessportret maakt je bedrijf persoonlijker en krijgt daardoor een gezicht. Gebruik op elk social mediakanaal dezelfde foto. Dat verhoogt je herkenbaarheid en geeft je klant vertrouwen.

Denk na over je uitstraling

Waar staat je bedrijf voor? Straal die specifieke stijl uit met je kledij en houding. Ga je voor een zakelijke stijl op je foto? Of net creatief? Laat felle printen en drukke achtergronden achterwege, zodat de aandacht naar jou gezogen wordt.

Kijk in de lens

Maak oogcontact, want jouw kijkers trekken de aandacht. Probeer te glimlachen met je ogen, en let op je lichaamstaal. Meet jezelf een open, vriendelijke houding aan.

Hier met die goede belichting

Licht brengt sfeer. Ga voor een heldere en frisse belichting, dat is het beste. Hard licht geeft harde schaduwen. Als je foto niet goed belicht is, kan je er op je profielfoto grauw en ongezond uitzien. En zo een eerste indruk wil je natuurlijk niet.

To fotograaf or not to fotograaf?

Je kan je eigen portretfoto nemen. Of die laten maken door een professionele fotograaf. Die zorgt voor de juiste belichting en een goede achtergrond. Fotografen geven je tips en weten wat werkt. Zodat je businessportret precies uitstraalt wat jij wil vertellen.

Deze kleine investering is goud waard. Een mooie foto geeft een goede indruk van jou en jouw onderneming. Breng jij je bedrijf passend in beeld?

Glimlach in onze lens!

Geschreven door Veerle Van Hauwermeiren

Inschrijven op de nieuwsbrief

Tips ontvangen over het inzetten van beelden in uw communicatie? Schrijf u in op onze nieuwsbrief.

communicatie en grafisch ontwerp door Lavagraphics